تحلیل پیج اینستاگرام میتواند به شما در درک بهتر مخاطبانتان، محتوایی که باعث ارتباط بیشتر با فالوورهایتان میشود و راههای بهبود رسیدن به مخاطبان بیشتر کمک کند. برای تحلیل پیج اینستاگرام میتوانید از ابزارهای مختلف آنلاین استفاده کنید. در ادامه چند نکته مهم در تحلیل پیج اینستاگرام ذکر میشود:
۱. تحلیل میزان فالوورها:
میزان فالوورهای پیج اینستاگرام شاخص مهمی برای اندازهگیری محبوبیت یک صفحه است. ما در فرابرندز با تحلیل فالورهای شما باعث میشویم تا فالورهای روح شما کاملا از بین بروند و به فالورهای واقعی تبدیل شوند.
۲. تحلیل بازدید و تعاملات صفحه اینستاگرام:
تحلیل بازدیدهای صفحه و میزان مشاهدههای پستهای منتشر شده و شمارش تعداد کامنتها، لایکها و اشتراکگذاریهای پستها میتواند به شما در فهمیدن محتوای پرطرفدار و جذاب پیج کمک کند. میتواند به شما در درک بهتر عملکرد پیجتان کمک کند. شاید شما پست و استوری میگذارید ولی تا به حال برای بررسی میزان بازدید صفحات وقت کافی نذاشته باشید با این کار میتوانید بفهمید چه محتواهایی میتواند به شما در ارتقاء پیجتان کمک کند.
۳. بررسی فالورهای روزانه:
میزان افزایش و کاهش فالوورها در یک روز خاص میتواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام پستها مورد توجه قرار میگیرند. ما از اطلاعاتی که در اینسایت اینستاگرام دارید به شما در تحلیل پیجتان کمک خواهیم کرد.
۴. محتوای پستها:
بررسی تخصصی محتوای پستها و بررسی این که کدام پستها بیشترین تعداد لایک، کامنت و اشتراکگذاری را دارند، میتواند به شما کمک کند تا در بارگذاری محتوای مرتبط با مخاطبانتان بهتر عمل کنید. از طرفی میتواند در بهبود پستها به شما کمک کند.
۵. نوع مخاطبان:
شناخت مخاطبان پیج شما، شامل سن، جنسیت و محل زندگی، میتواند به شما کمک کند تا محتوای مناسب برای مخاطبانتان تولید کنید و باعث افزایش تعامل با آنها شوید. برای شناخت مخاطبان، میتوانید از ابزارهای تحلیلی مانند Insights در اینستاگرام استفاده کنید.
۶. نرخ ارتباط:
یکی از مهمترین پارامترها نرخ ارتباط شماست این عدد که در اینسایت شما وجود دارد نباید منفی شود. نرخ ارتباط میتواند به شما کمک کند تا درک بهتری از رابطه با فالوورهایتان پیدا کنید. این نرخ میزان تعاملات روی پستهای شما را با تعداد فالوورها مقایسه میکند. درصورتی که نمیدانید چگونه تحلیل کنید این کار را به ما بسپارید.
۷. هشتگ:
بررسی پراستفادهترین هشتگها در پستهای مرتبط با صفحه شما میتواند به شما کمک کند تا محتوای مناسبی را برای مخاطبانتان تولید کنید. البته تعداد استفاده از هشتگ باید استراتژی مناسبی داشته باشد که در بررسی های اولیه به شما توضیح خواهیم داد.
۸.رقبا:
بررسی رقبای موفق و بررسی راهکارهایی که آنها برای افزایش فالوورها، تعاملات و بازدیدها اتخاذ کردهاند، میتواند به شما کمک کند تا به عنوان یک رقیب خوب عمل کنید و استراتژی مناسبی برای پیشرفت صفحه خود پیدا کنید.
تحلیل پیج اینستاگرام و شبکه های اجتماعی
جهت ارتباط با ما در واتس اپ، تلگرام یا ایتا با شماره ۰۹۳۰۳۵۲۳۷۷۳ در ارتباط باشید.
چرا آنالیز اینستاگرام؟
فرآیند دیجیتال مارکتینگ خلاصه در یک رسانه و ابزار نمیشود. اگر شما سایت دارید و روی سئو آن کار میکنید نباید ابزار های دیگر مانند اینستاگرام و تلگرام وجدیدا ایتا را از دست دهید. اتفاقا مجموعه فعالیت در ۸۰درصد رسانه های حوزه خودتان همان دیجیتال مارکتینگ نامیده میشود.
اگر شما به طور مداوم تولید محتوا انجام میدهید میتوانید با بازیابی محتوای خودتان رسانههای اجتماعی خودتان را استارت بزنید. مثلا اگربرای محتوای سایت خود در حال تولید پادکست هستید میتوانید همان محتوا را با ادیت هایی در اینستاگرام خود منتشر کنید. برای این که از ایده بیشتری بگیرید در خواست خودتان را ثبت کنید.
آنالیز اینستاگرام باعث میشود تا شما با پستی و بلندی پیجتان با خبر شوید و فرصت مناسبی پیدا کنید تا با مشاورانی که سالهای به پیج های بسیاری کمک کردهاند به فالور های زیادی برسند صحبت و مشاوره رایگان دریافت کنید.
نحوه انجام تحلیل اینستاگرام
مراحلی که برای یک تحلیل انجام میشود:
۱.آنالیز رقبا
در این مرحله به دنبال رقبای شما میرویم و با انالیز این پیجها مراحل عملیاتی را معرفی میکنیم که با انجام دادن آنها میتوانید به نتایج این رقبا برسید.
۲.تحلیل محتوایی و استراتژیک
پس از رقبا نوبت شماست که مشکلات محتوایی پیجتان و استراتژی آن را بررسی میکنیم اول پستها و بعد آنالیز استوری اینستاگرام را انجام میدهیم.
لیستی از مشکلات و کارهایی را به شما پیشنهاد میکنیم که انجام بدهید طبیعی است درصورتی که این کار ها انجام شوند پیج شما رشد قابل توجهی میکند.
۳.روشهای افزایش فالور
اگر شما صرفا محتوای خوبی داشته باشید به درآمد یا اهدافی که دارید نمیرسید باید این محتوا دیده شود و در نهایت تبدیل انجام شود. برای این کار روش های افزایش فالور و دیده شدن محتوای شما را ارائه خواهیم کرد.
بهترین سایت آنالیز پیج اینستاگرام رایگان
حالا میخواهیم یک ابزار به شما معرفی کنیم که میتوانید هم از سایت و هم از اپلیکیشن به ان دسترسی داشته باشید و اطلاعات پیچ خودتان را بدست بیاورید اسم این ابزار socialblade است که ابزار تحلیل و آنالیز رایگان اینستاگرام است. اگر خودتان نمیتوانید تحلیل انجام بدهید در فیلد بالا اطلاعات خودتان را تکمیل کنید تا ما به صورت رایگان با سایت آنالیز رایگان پیج اینستاگرام این کار را برای شما انجام بدهیم.
اگر شما به صورت منظم پست و استوری اپلود میکنید ولی نتیجه نمیگیرید شاید یک جای کار ایراد داره! نکته اول این است که باید روزی حداقل ۱۵ عدد استوری داشته باشید پست های خودتان را با محتوای غنی شده قرار بدهید تا مخاطب شما را درگیر کند و لایک و کامنت بگیرید.
نکته دوم بعد از انتشار چه کاری انجام میدهید؟ همین که پست خودتان را انتشار دادید نباید رها کنید این اشتباهی است که بسیاری از کسانی که درخواست تحلیل پیج اینستاگرام میدهند رعایت نمیکنند. حالاکه پست شما منتشر شد وقت رسیدگی به این پست است حتما پست خودتان را استوری کنید در مورد ان باکس سوال بگذارید و به دوستان خودتان ارسال کنید و از آنها بخواهید تا مشارکت کنند و به دوستانشان ارسال کنند.
راهنمای جامع آنالیز پیج اینستاگرام
اگر به دنبال تیمی هستید که پیج شما را به صورت کاملا رایگان آنالیز کنند نکات مهم رشد پیج شما را به شما یادآوری کنند الان محل درستی هستید با تکمیل فرم بالا ما به شما چک لیستی بر مبنای آنالیزی از پیج شما در اختیارتان قرار خواهیم داد که به راحتی با انجام یک به یک آنها درصد مشارکت پیج خودتان را بالا می برید و به فروش های زیادی خواهید رسید.
همین حالا این فرم را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم.
تحلیل پیج اینستاگرام و شبکه های اجتماعی
جهت ارتباط با ما در واتس اپ، تلگرام یا ایتا با شماره ۰۹۳۰۳۵۲۳۷۷۳ در ارتباط باشید.
بهترین روشهای تحلیل پیج بیزینس اینستاگرام
با توجه به اهمیت تحلیل پیج بیزینس اینستاگرام برای کسب و کارها، در این مقاله به بررسی بهترین روشهای تحلیل پیج اینستاگرام پرداختهایم.
نمودار فعالیت هفتگی
اولین و مهمترین گزارشی که باید در تحلیل پیج بیزینس اینستاگرام مشاهده شود، نمودار فعالیت هفتگی است. با مشاهده این نمودار، میتوانید بررسی کنید که در هر روز از هفته، چقدر بیشترین تعداد فالوورها و لایکها را داشتهاید.
تعداد فالوورها و انگیزه حضور
افزایش تعداد فالوورها و انگیزه حضور، دو عامل مهم در تحلیل پیج بیزینس اینستاگرام هستند. با مشاهده این دو عامل، میتوانید بررسی کنید که رشد شما در چه مرحلهای قرار دارد و آیا به نحوی که باید است پیشرفت میکنید یا خیر؟
تحلیل هشتگ
هشتگها یکی از موثرترین روشهای جذب بازدید در اینستاگرام هستند. با بررسی هشتگها، میتوانید بهترین هشتگهای مرتبط با حوزه کاری خود را شناسایی کرده و با استفاده از آنها محتوای مناسبی را برای پستهای خود به اشتراک بگذارید.
تحلیل محتوا
با تحلیل محتوای پستها میتوانید بهترین نوع پستها را شناسایی کنید و در طول زمان سعی کنید محتوای مناسب و خلاقانهای ارائه دهید. همچنین، میتوانید نظرات و بازخوردهای کاربران را مورد بررسی قرار داده و با بهبود محتوای خود، انگیزه بیشتری برای کاربران خود ایجاد کنید.
تحلیل رقبا
برای پیشرفت در کسب و کار شما، باید رقبای خود را بشناسید و با مقایسه میزان پیشرفت خود با آنها، بهترین راهکارهای خود را پیشنهاد دهید.
نرخ بازگشت
نرخ بازگشت، نشاندهنده تعداد افرادی است که بلافاصله پس از ورود به پیج شما، آن را ترک کردند. با مشاهده این نرخ، میتوانید بررسی کنید که آیا محتوای مناسبای را به اشتراک گذاشتهاید و کاربران مورد انتظار خود را به جذب کردهاید یا خیر؟ در صورت عدم جذب کاربران، باید بهبود محتوای پستهای خود را انجام داده و تلاش کنید بهترین راهکارهای جذب کاربران را پیشنهاد دهید.
بازخورد و نظرات کاربران
بازخورد و نظرات کاربران، یکی از مهمترین عوامل برای بهبود کیفیت پستهای شما است. باید با دقت به نظرات کاربران پاسخ داده و پیشنهادات آنها را در حساب کاربری خود در نظر گرفته و بهبود محتوای پستهای خود را ارائه داده و انگیزه بیشتری برای کاربران خود ایجاد کنید.
نرخ انگیزش
نرخ انگیزش، نشاندهنده تعداد کاربرانی است که پست شما را لایک کردهاند یا به آن پاسخ دادهاند. این نوع تحلیل، میتواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام پستها بیشترین تعداد لایک و بازخورد را دریافت کردهاند و سپس بهبود آنها را در پستهای بعدی اعمال کنید.
مقایسه قابلیت انجام
مقایسه پیج خود با رقبا، میتواند به شما کمک کند تا نقاط ضعف و قوت خود را فهمید و به سرعت راهکارهای مناسبی برای بهبود شرایط خود ارائه دهید.
تحلیل مخاطبین
با تحلیل مخاطبین، میتوانید بهترین مخاطبان خود را شناسایی کرده و از آنها برای بهبود پستهای خود استفاده کنید. همچنین، میتوانید با توجه به نوع محتوای پستهای خود، مخاطبان را به دستههای مشابه تقسیم کنید و پستها را برای دستههای مناسبی ارائه دهید.
با استفاده از این روشها، میتوانید به سرعت بهبود پیج خود را مشاهده کنید و بهترین راهکارها را برای جذب کاربران و بهبود کیفیت پستهای خود در اینستاگرام پیشنهاد دهید.