گوگل به دنبال پیشرفت و تغییرات اساسی در موتور جستجوی خود است، با توجه به حضور رقبای پررنگی که با استفاده از هوش مصنوعی و فناوریهای مشابه غنی شدهاند. بینگ به سرعت در حال تبدیل شدن به جدی ترین تهدید برای کسب و کار جستجوی گوگل در ۲۵ سال گذشته است. به همین دلیل، گوگل با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، دارای دو رویکرد جدید است؛ رویکرد اول، ارتقای قابلیتها و ویژگیهای موجود، و رویکرد دوم، راه اندازی موتور جستجوی کاملاً جدید تحت عنوان “مگی” (Magi) است.
“مگی” (Magi) چیست؟
موتور جستجوی جدید گوگل سعی دارد تجربه شخصی شدهتری را نسبت به سرویس فعلی به کاربران ارائه دهد و نیازهای مخاطبین را پیشبینی کند. لارا لوین، سخنگوی گوگل، اعلام کرده است که گوگل بسیار هیجانزده است تا ویژگیهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را به جستجوی خود اضافه کند.
موتور جستجوی گوگل برای همه چیز، از پیدا کردن رستورانها و مسیرها تا تشخیص پزشکی و حل مسائل ریاضی، استفاده میشود و تغییر و تحول در آن تأثیر بسیاری در زندگی مردم و جوامع دارد. گوگل با ارائه پروژه “مگی” و ویژگیهای جدید، قصد تحقق این تغییرات را دارد.
برخی از ویژگیهای جدیدی که به جستجوی گوگل اضافه خواهند شد عبارتاند از:
- ابزار GIFI در بخش تصاویر گوگل با استفاده از هوش مصنوعی
- ابزار Tivoli Tutor برای مکالمات متنی
- ابزار Searchalong در کروم به عنوان چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی
گوگل پروژه “بارد” را نیز در ماههای گذشته رونمایی کرده است، اما قبل از آن، شرکت بسیاری از مدلهای زبان عظیم خود را در موتور جستجوی خود به کار برده بود. پروژه “مگی” در ماه آیندهی میلادی به صورت دورهای در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و به مرور زمان، علنی خواهد شد. با ورود این ویژگیهای جدید به جستجوی گوگل، تجربه کاربران در استفاده از این سرویس بهتر و شخصیتر خواهد شد و گوگل باعث رضایت بیشتر کاربران خود خواهد شد.
به دلیل حضور رقبا و رشد روزافزون فناوریهای هوش مصنوعی، گوگل به دنبال پیشرفت و بهروزرسانی دائمی در موتور جستجوی خود است تا بتواند با رقبای خود رقابت کند و همچنین تجربه بهتری را برای کاربران خود فراهم کند. پس به دنبال تغییرات اخیر باید شما هم در روند سئو سایت خودتان تغییراتی را انجام بدهید. منتظر خبر های جدید باشید…