چگونه وردپرس را نصب کنیم

چگونه وردپرس را نصب کنیم

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان است. با استفاده از وردپرس، به راحتی می‌توانید یک وب‌سایت حرفه‌ای و تمیز برای کسب و کار خود یا حتی وبلاگ شخصی خود بسازید. در این مقاله، چگونگی نصب وردپرس را به شما آموزش می‌دهیم.

قبل از شروع به نصب وردپرس، نیازمند چند مورد هستید:

۱. دامنه : برای نصب وردپرس، نیاز به یک دامنه دارید که برای این منظور می‌توانید از یکی از شرکت‌های ثبت دامنه‌ی معتبر استفاده کنید.

۲. هاستینگ : بعد از ثبت دامنه، نیاز به یک فضای مجازی دارید تا وردپرس را بر روی آن نصب کنید. برای این منظور می‌توانید از یکی از شرکت‌های هاستینگ معتبر استفاده کنید.

۳. دسترسی به پنل کاربری هاست: برای نصب وردپرس، نیاز به دسترسی به پنل کاربری هاست خود دارید.

۴. فایل zip وردپرس: برای نصب وردپرس، نیاز به فایل zip این سیستم مدیریت محتوا دارید که می‌توانید آن را از سایت رسمی وردپرس به آدرس WordPress.org دانلود کنید.

ابتدا، فایل zip وردپرس را دریافت کنید. سپس فایل zip را با استفاده از نرم‌افزار فشرده‌سازی unzip کنید.

سپس، وارد پنل کاربری هاست خود شوید و یک دیتابیس برای وردپرس ایجاد کنید. برای ایجاد دیتابیس، به بخش MySQL Databases در پنل کاربری هاست خود مراجعه کنید و یک دیتابیس جدید ایجاد کنید.

حالا، فایل‌های وردپرس را در پوشه public_html در هاستینگ خود آپلود کنید. اگر قصد دارید وردپرس را در یک زیردامنه نصب کنید، می‌توانید فایل‌ها را در پوشه public_html/subdomain آپلود کنید.

پس از آپلود فایل‌ها، به آدرس دامنه‌ی خود بروید. سپس، صفحه‌ای با عنوان “وردپرس را نصب کنید” را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه، زبان مورد نظر را انتخاب کرده و سپس دکمه “ادامه” را بزنید.

در صفحه‌ی بعد، شما باید اطلاعات دیتابیس خود را وارد کنید. برای این کار، فیلد‌های زیر را پر کنید:

۱. نام دیتابیس: نام دیتابیسی که برای وردپرس ایجاد کرده‌اید.

۲. نام کاربری دیتابیس: نام کاربری مربوط به دیتابیس.

۳. رمز عبور دیتابیس: رمز عبور مربوط به دیتابیس.

۴. نام هاست دیتابیس: نام هاست مربوط به دیتابیس.

پس از وارد کردن اطلاعات دیتابیس، دکمه “ادامه” را بزنید. در صفحه‌ی بعد، شما باید اطلاعات سایت خود را وارد کنید. برای این کار، فیلد‌های زیر را پر کنید:

۱. عنوان سایت: عنوانی که برای وب‌سایت خود می‌خواهید.

۲. نام کاربری: نام کاربری مورد نظر برای ورود به پنل مدیریت وب‌سایت خود.

۳. رمز عبور: رمز عبور مورد نظر برای ورود به پنل مدیریت وب‌سایت خود.

۴. ایمیل: آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

بعد از وارد کردن اطلاعات، دکمه “نصب وردپرس” را بزنید تا وردپرس برای شما نصب شود. پس از نصب موفقیت‌آمیز، شما به صفحه‌ی ورود به پنل مدیریت وب‌سایت خود هدایت می‌شوید.

در نهایت، پیشنهاد می‌دهیم قبل از شروع کار با وردپرس، یک پشتیبانی از سایت خود بگیرید و ماژول‌های امنیتی لازم را نصب کنید تا سایت شما در برابر حملات مخرب محافظت شود.

نصب وردپرس به راحتی قابل انجام است و با استفاده از راهنمایی‌های فوق، شما می‌توانید به راحتی وردپرس را بر روی هاست خود نصب کنید و یک وب‌سایت حرفه‌ای و کارآمد برای خود بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.